Sportul în perioada sarcinii

Sportul în perioada sarcinii

Sportul în perioada sarcinii

octombrie
22
2014

Importanṭă sportului este la fel de mare atât înainte de sarcină, cât şi în timpul ei, dar mai ales după naştere pentru a te ajuta să te recuperezi. Apariţia sarcinii nu trebuie să constituie o piedică în practicarea de activităţi sportive. Trebuie doar să le adaptezi noilor circumstanţe.

Pentru a te ajuta să rămâi o graviduṭa în formă, îţi oferim câteva sugestii de exerciţii pe care ai putea să le practici:

–           Pedalatul este un exerciţiu bun şi relaxant. Bicicleta îţi va susţine greutatea, iar pentru a evita căderile, încearcă bicicleta de interior.

–           Dansul este o altă activitate pe care o poţi face atât acasă, cât şi la cursuri specializate. În cazul în care optezi pentru cursurile organizate de dans, specifică-i instructorului că eşti însărcinată pentru a adapta antrenamentul. Dacă alegi să ţopăi puţin acasă, ai grijă să nu faci prea multe piruete sau să sari prea sus.

–           Mersul pe jos nu doar că te deconectează şi relaxează, dar este şi una dintre cele mai sigure metode de mişcare de la începutul şi până la sfârşitul sarcinii. Genunchii suportă mai uşor mersul, decât alergatul care pune o presiune mult mai mare asupra lor. Ai grijă doar să porţi pantofi cât mai comozi, care să nu-ţi forţeze picioarele.

–           Exerciţiile Kegel sunt cele mai utile pentru femeile însărcinate deoarece uşurează naşterea şi minimizează două probleme ale celor care optează pentru naşterea naturală: slăbirea vezicii urinare şi apariţia hemoroizilor.

–           Yoga are tot mai mulţi adepţi datorită efectelor uimitoare de calmare a minţii şi relaxare a trupului. Câtă vreme nu vrei să practici cu rigurozitate exerciţiile, oricare dintre tipurile de yoga pentru care ai opta este cât se poate de sigur.

–           Înotul, ca şi plimbările, este recomandat de către medici pe tot parcursul sarcinii tocmai pentru siguranţă sa. Cu ajutorul înotului îţi menţii musculatura tonifiată fără a-ţi suprasolicită încheieturile. Un alt avantaj este că, deşi bătăile inimii se accelerează, spre deosebire de alte exerrcitii nu există riscul supraîncălzirii. Ce ar trebui să eviţi ca activităţi legate de apă sunt scufundările şi skiul nautic, pentru a nu apărea accidentări nedorite.

Cel mai important în practicarea oricărui sport pe perioada sarcinii este să îţi menţii ritmul cardiac la sub 140 de batai si sa nu te supraîncălzeşti. În rest, mişcare plăcută îţi dorim!

Comentarii

comentarii

Autor: Adina Scarlat

Cuvinte Cheie:

comentarii: 0

Lasă un răspuns