Constipaţia

Constipaţia

Constipaţia

februarie
4
2015

O dereglare tot mai frecventă, favorizată în mod deosebit de alimentaţia defectuoasă, bazată în special pe alimentaţia de tip fast food şi pe semipreparate, poate induce stări de disconfort general, însă ignorată pe perioade mai lungi această problemă se poate solda cu complicaţii severe, mergând până la hemoroizi sau cancer colorectal.

Orice om s-a confruntat cu probleme precum scaun dureros sau dificil de evacuat. Dacă această problemă persistă însă, nu numai că induce o indispoziţie generală, dar în timp pot să apară o gamă de reacţii adverse, precum respiraţie urat mirositoare, oboseală, piele lipsită de strălucire, dureri de cap şi, în final, complicaţii grave precum cancer sau hemoroizi. În mod obişnuit, persoanele cu un tranzit intestinal sănătos au cel puţin un scaun pe zi, omogen şi uşor de evacuat. Odată cu înaintarea în vârstă, intestinele devin mai leneşe, aşadar la persoanele vârstnice această problemă este ceva mai frecventă. De cele mai multe ori constipaţia este consecinṭa unei alimentaţii incorecte precum şi a consumului insuficient de lichide. De asemenea şi sedentarismul, stresul, sarcina sau unele medicamente, precum antibioticele, analgezicele, anticoncepţionalele sau antidepresivele pot produce constipaţie.

Pentru a evita constipaţia, renunţă la produsele procesate, rafinate, sau foarte grase, şi consumă alimente bogate în fibre (fructe, legume, alimente integrale). Limitează totuşi consumul de tărâţe de grâu, care conţin fibre insolubile ce irită colonul. Alimentele bogate în magneziu (cereale integrale, vegetale cu frunze verzi, nuci, ciuperci, peşte, fructe de mare) sunt de asemenea indicate.

Sucurile de fructe şi legume stimulează activitatea tractului gastro-intestinal. Pentru constipaţie sunt recomandate în mod deosebit sucurile de mere, struguri sau sucul obţinut prin fierberea a 5-6 prune uscate în 250 ml de apă. Este bine să consumi şi infuzie din ghimbir, păpădie sau brusture de trei ori pe zi. Iaurtul şi kefirul sunt alimente-medicament în acest caz, deoarece restabilesc echilibrul florei intestinale şi menţin sănătatea intestinelor în general. Aplicarea unor comprese alternative, calde şi reci, pe abdomen, poate să stimuleze, de asemenea, activitatea intestinelor. Nu uita că sedentarismul este un factor favorizant important, de aceea este bine să îţi rezervi cel puţin 30 de minute pe zi pentru exerciţii, evită liftul şi încearcă să mergi pe jos de câte ori ai ocazia.

Masajul poate să fie extrem de eficient dacă îl practicăm în mod regulat. La uleiul pentru masaj pe care îl foloseşti în mod obişnuit adaugă câteva picături de ulei de migdale dulci şi ulei de rozmarin. Masează câteva minute, zilnic, abdomenul şi zona şalelor, cu mişcări blânde, circulare, urmând sensul acelor de ceasornic.

Comentarii

comentarii

Autor: Adina Scarlat

Cuvinte Cheie:

comentarii: 0

Lasă un răspuns